Protokola o hitri cesti ni več

Zastavljeni roki v podpisanem protokolu so nerealni, menijo na DARS-u, velika oteževalna okoliščina pri poteku projekta je tudi ustavna presoja. Mladinska iniciativa za 3. razvojno os ugotavlja, da v tem trenutku v državi ni partnerja, ki bi se s Korošci lahko pogovarjal o resnem namenu izgradnje te ceste.

Že večkrat smo na portalu e-Koroška pisali, da se država do podpisanega in obvezujočega protokola obnaša, kot da je to le papir za pomirjanje razburjenih Korošcev in ne verodostojen dokument, ki določa zastavljene roke. Vodstvo družbe DARS je prisotnim na sestanku pojasnilo, da niso imeli vpliva na določitev podpisane časovnice in da so bili že pred podpisom mnenja, da so zastavljeni roki nerealni.

Ker je bila nedavno vložena tudi ustavna presoja DPN-ja na relaciji Šentrupert-Velenje, nadzorni svet DARS-a ni podal soglasja za pričetek projektiranja, ki bi se moralo začeti že lanskega decembra. Dokler ne bo razjasnjeno, kaj se bo dogajalo na odseku Šentrupert-Velenje, je projektiranje na odseku Velenje – Slovenj Gradec brezpredmetno. Če bo ustavno sodišče odločilo v prid pobudnikom presoje, bosta potrebna nova študija variant in novo sprejemanje državnega prostorskega načrta na relaciji Šentrupert–Velenje, kar pa bi najverjetneje zamaknilo roke postopkov na celotnem odseku severnega kraka 3. razvojne osi, ne samo na spodnjem delu.

»Mladinska iniciativa za 3. razvojno os ugotavlja, da v tem trenutku v državi ni partnerja, ki bi se s Korošci lahko pogovarjal o resnem namenu izgradnje te ceste,« je zapisal koordinator Mladinske iniciative za 3. razvojno os Aljaž Verhovnik v sporočilu za javnost po sredinem sestanku. Na družbenih omrežjih pa so se ponovno pričele pojavljati slike rdeče stisnjene pesti, ki je v lanskem letu predstavljala dogodek Koroška vstaja – »Hoč’mo cesto!«. Protesti za izgradnjo ceste so pred leti v Sloveniji že obrodili sadove, prav tako je bila plodna tudi Koroška vstaja oziroma že sama napoved dogodka. Kmalu po tem, ko je Mladinska iniciativa napovedala protest, je infrastrukturni minister Peter Gašperšič podpisal protokol, s katerim se pred tem nikakor ni mogel strinjati. Očitno je, da je Gašperšič podpisoval obvezo, za katero je že takoj ob podpisu vedel, da je ne bo mogel izpolniti. Bodo Korošci zopet protestirali?

NK