Tudi na Koroškem so priprave na božič že v polnem teku, čeprav moramo na ta sveti praznik še nekoliko počakati. Po najbolj potrošniškemu začetku vikenda v letu, črnemu petku, je bila nedelja na Koroškem bolj kulturno obarvana. Pri Brančurniku na Prevaljah je floristični umetnik Andrej Rus ob glasbeni popestritvi predstavljal svoje božične cvetlične umetnine.
Vizualno-glasbeni spektakel se je pri Brančurniku začel 17 minut čez 17 – nekonvencionalna izbira ure začetka dogodka, prav takšne kot so tudi cvetlične umetnine cvetličarja oziroma kar florističnega umetnika Andreja Rusa. Andrej, ki ima pri Brančurniku tudi cvetličarno Floralhouse, že peto leto zapored v času priprav na božični in novoletni čas organizira razstavo adventnih venčkov in novoletnih jelk. Prvo leto je bila tovrstna razstava z naslovom Železni božič v nekdanji železarni, natančneje v »štauhariji«, kjer je požela veliko pozitivnih odzivov javnosti. Pozneje je bila postavljena tudi na ravenski grad, kjer sta Koroška osrednja knjižnica dr. Franca Sušnika in razstavni prostori Koroškega pokrajinskega muzeja.
Na včerajšnji razstavi je bilo moč slišati skupni nastop pevke Maje Založnik in pevskega zbora Osnovne šole Koroški jeklarji.
Vsako leto so razstavljeni izdelki, povezani z božičem, izbiro tematike ter podobo venčkov in jelk pa Andrej povezuje s prostorom. »Letos smo izbrali bolj naravne materiale, barve pa so bolj konservativne,« pravi Andrej Rus. Ko je pred leti na eni izmed njegovih razstav predstavil inovativne novoletne jelke, narejene iz poliuretanske pene oziroma, po domače – »purpene«, so postale takšen hit, da so iz pene začeli cvetličarji, vrtnarji pa tudi drugi obrtniki izdelovati najrazličnejše izdelke. To, da ga konkurenca kopira zato, da lahko na trgu preživi, je, pravi Andrej, zelo dobra hrana za dušo in potrdilo, da stopa po pravi poti.
V včerajšnjem intervjuju smo se z Andrejem pogovarjali o različnih temah s področja cvetličarstva. Zaupal nam je svoje poglede na cvetličarski in vrtnarski trg, na konkurenco, ki sopihajoča, brez kreativne kondicije, ostaja daleč za izdelki cvetličarne Floralhouse, s katerimi Andrej postavlja trendovske smernice med cvetličnimi izdelki v Sloveniji. Tudi o trendih smo spregovorili, za katere pa Andrej pravi, da so si jih »izmislile velike korporacije, ki želijo eno stvar bolje prodajati. Kar je človeku všeč, je pač v modi.« Celoten pogovor je dostopen na tej povezavi: http://e-koroska.si/cvetlicarski-navdihi-andreja-rusa-premikajo-meje/