Podpis protokola o izgradnji tretje razvojne osi: je končno konec Gašperšičevega sprenevedanja?

Včeraj je minister za infrastrukturo Peter Gašperšič s predstavniki Koroške in Savinjsko-šaleške regije podpisal protokol o izgradnji in poteku načrtovanja tretje razvojne osi. Protokol določa časovnico izgradnje cestnega odseka od Šentruperta pa vse do Holmca.

Pomembna pravno-formalna zaveza

»Minister za infrastrukturo dr. Peter Gašperšič, predsedujoči Sveta Koroške regije dr. Tomaž Rožen in predsednik Sveta županov Savinjsko-Šaleške regije Darko Menih so 3. julija 2017 na Ravnah na Koroškem podpisali Protokol o poteku načrtovanja in izgradnje 3. razvojne osi na odseku Šentrupert–Velenje–Slovenj Gradec–Dravograd–Holmec.« Vir: Izjava za javnost, Mladinska iniciativa za 3. razvojno os

Protokol torej določa, da bo do leta 2023 zgrajena štiripasovnica od Šentruperta do Slovenj Gradca. Seveda ni dovolj, da bi bila štiripasovnica zgrajena samo do Slovenj Gradca, na kar je Mladinska iniciativa za 3. razvojno os v že preteklosti opozarjala. Od Slovenj Gradca do Dravograda in naprej do Holmca se je vlada s podpisom zavezala, da bo odsek temeljito posodobljen, pričakovati štiripasovnico pa je na tem odseku utopija, ker relief Dravske in Mežiške doline to močno otežuje in bi bila izgradnja astronomski strošek ter ogromen poseg v naravo. Realizacija tega odseka pa je predvidena čez deset let, torej v letu 2027.

»Ob podpisu protokola lahko rečemo, da je bil podpisan pomemben dokument, ki daje Korošcem zmerno optimistično upanje, da se bomo v doglednem času tudi iz naše regije peljali po hitri cesti,« je v sporočilu za javnost zapisal koordinator Mladinske iniciative za 3. razvojno os. Na družabnem omrežju Facebook pa je zapisal, da bosta potrebni še implementacija in dokončna izgradnja ceste na relaciji od Šentruperta do Holmca.

Ob vsem tem pa ne smemo pozabiti tudi na druge politike in gospodarstvenike, ki aktivno sodelujejo v borbi k premikom proti realizaciji tretje razvojne osi, denimo Matic Tasič kot predsednik Odbora za izgradnjo hitre ceste, ki deluje v okviru Sveta Koroške regije, predsednica Gospodarske zbornice Slovenije, Območne zbornice Koroške Mojca Kert ter predstavniki Savinjsko-šaleške lokalne politike, gospodarstva in drugi.

Podpis protokola za 3. razvojno os dne 3.7.2017 (foto Nika Hölzl Praper)

Pomeni podpis konec sprenevedanja ministra Gašperšiča?

Ob tem podpisu lahko zagotovo rečemo, da je prišlo do pomembne prelomnice pri pogajanjih za izgradnjo tretje razvojne osi in v zadnjih mesecih tudi do pomembnih sprememb. Spremenilo se je očitno tudi mnenje ministra Gašperšiča o pomembnosti in smotrnosti koroške hitre ceste. Vemo namreč, da je na hiringu za ministra izjavil, da Koroška hitre ceste ne potrebuje oziroma, da bo cesta celo slabo vplivala na razvoj regije. Po njegovem mnenju bi nova koroška prometna infrastruktura postala priljubljena za tranzitni promet, poleg tega pa bi Korošci zaradi boljše povezanosti iskali delo izven regije. Očitno je bil takrat mišljenja, da je bolje, da je Koroška odrezana od preostale države, da bi Korošci ob  tej odrezanosti od sveta ostali doma.

Marsikaj je vplivalo na to, da je Gašperšič kaj hitro spremenil mnenje o smotrnosti izgradnje; obsežna peticija, ki jo je podpisalo mnogo Korošcev in koroških gospodarstvenikov, napovedi takšnih in drugačnih protestov ter drugih »groženj« vladi, da bodo Korošci vzeli stvari v svoje roke. Ponovno pa je minister letošnjega maja Koroško presenetil z izjavo, da ne bo podpisal sporazuma o poteku izgradnje hitre ceste na Koroško. Takoj po tem, ko je Mladinska iniciativa za 3. razvojno os napovedala Koroško vstajo, pa je Gašperšič ponovno premislil in se le odločil, da bo bolje, če sporazum podpiše; tako se je včeraj s podpisom zavezal, da se bodo Korošci čez desetletje uporabljali bolj varno in sodobno prometno infrastrukturo, za nadaljnja sprenevedanja pa ne bo imel več toliko prostora.

Res pa je, da Gašperšič zelo hitro spreminja svoja stališča, mogoče pa bo podpis vendarle kaj več vreden kot njegove besede.

JP