Kako so vzdrževalci koroških cest pripravljeni na zimo?

Močno sneženje je včeraj povzročilo težave na koroških cestah, sneg in veter sta podirala drevesa, ki so padala na cestišča, cesta med Slemenom in Črno na Koroškem je bila popolnoma zaprta. Vzdrževalci cest podjetja VOC Celje zagotavljajo, da so se po letošnjem januarju, ko je promet na Koroškem obstal, dodatno pripravili na prihajajočo zimo.

Na več lokacijah na Koroškem je močan sneg povzročal podiranje dreves in posledično oviran promet. Težave so bile na relaciji med Podvelko in Ribnico, med Prevaljami in Šentanelom, v Šmiklavžu pri Slovenj Gradcu in na cesti med Črno na Koroškem in Slemenom. Zaradi močnega vetra in sneženja, ki je povzročal serijsko padanje dreves na cestišče, so cesto zaradi varnosti vzdrževalcev VOC Celja in varnosti v prometu popolnoma zaprli. Ob močnem sneženju, ki je trajalo dobrih dvanajst ur, je bilo včeraj popoldan, ko je sneženje začelo pojenjati, na koroških cestah osem plužno-posipnih enot in dva traktorja, ki so skrbeli, da je promet potekal tekoče. Že v nedeljo zvečer, ko je začelo deževati, so bile vzdrževalne enote VOC Celje alarmirane in pripravljene na zgodnji sneg, po katerem se je marsikdo vozil z letnimi pnevmatikami, saj je zakonsko določen skrajni rok za obvezno uporabo zimskih pnevmatik šele jutri. Kot pravi vodja vzdrževalcev VOC Celje za Koroške ceste Aleksander Celan, so se na letošnjo zimo še dodatno pripravili, k čemur sta botrovala kaos in kolaps prometa, ki se je zgodil letošnjega januarja.

Lanski kaos kot opomin in lekcija

Spomnimo se letošnjega januarja, ko se je na petek trinajstega zaradi močnega sneženja Koroška zavila v prometni mrk. Ceste so bile zaradi snega in ledu komaj prevozne, zgodilo se je mnogo prometnih nesreč in zdrsov, ki so popolnoma zaustavile promet na glavnih koroških prometnicah. Precej polemik se je odvilo v naslednjem tednu po cestnem kaosu, javnost se je predvsem spraševala, kaj je botrovalo h katastrofalnem stanju in kdo bo za to prevzel odgovornost. Danes so ti dogodki že nekoliko pozabljeni, vseeno pa so lahko koristen opomin in lekcija vsem udeležencem in vzdrževalcem prometa.

Aleksander Celan iz VOC Celje je za portal e-Koroška pojasnil, da so po januarskih izrednih razmerah na cestah vpeljali nove prijeme spopadanja s hudo zimo: »Dodali smo plužno-posipno enoto na Mislinjski klanec, ki skrbi samo za tisti kritičen predel. Dve dodatni plužno-posipni enoti sta tudi na relaciji Otiški Vrh–Črna na Koroškem in Ravne–Kotlje–Slovenj Gradec–Mislinjska dobrava.« Tudi s policijo so dogovorjeni glede posredovanja pri izločanju tovornih vozil iz prometa, v Velenju pa so vzpostavili parkirišče za izločanje, še preden bodo vozila prišla v kritičen odsek v Hudi luknji, še pojasnjuje Celan in dodaja: »Dejstvo je, da se bodo v izrednih razmerah, kot so bile minulo zimo, še vsekakor pojavljale težave. Nemogoče je trditi, da bo vse idealno, ker tudi ne more biti. Z novimi ukrepi bomo omilili tveganja, popolnoma preprečiti pa takšnih izrednih dogodkov ne moremo.« Kaj pa nas na koroških cestah čaka to zimo, ki je kar hitro servirala s težavami v prometu, pa lahko samo ugibamo.

JP