Svet Koroške regije je pretekli petek, 4. julija 2025, sprejel Strategijo razvoja turizma destinacije Koroška 2025–2030, pomemben strateški dokument, ki bo usmerjal nadaljnji razvoj turizma na Koroškem – Koroška bo prepoznavna kot vodilna trajnostna destinacija, kjer se v harmoničnem sožitju prepletajo neokrnjena narava, bogata kulturna dediščina in gostoljubne lokalne skupnosti.
Strategija temelji na celoviti analizi obstoječega stanja turizma, izvedeni v prvi fazi strateškega procesa, ter vključevanju mnenj, izkušenj in pogledov ključnih deležnikov v regiji. Analiza je pokazala, da regija letno beleži okoli 140.000 nočitev, pri čemer prevladujejo domači obiskovalci, med tujci pa izstopajo predvsem obiskovalci iz sosednjih držav. Tako lokalno prebivalstvo kot poslovni subjekti turizem ocenjujejo kot pozitivno priložnost za razvoj regije. Regija ima velik potencial za razvoj butične, trajnostne in celoletne turistične ponudbe, ki temelji na bogatih naravnih danostih, tehniški in kulturni dediščini ter avtentičnosti prostora. Vendar se sooča tudi z izzivi, kot so slaba prometna dostopnost, razdrobljena ponudba, pomanjkanje kadra ter nezadostno sodelovanje med akterji. Deležniki zato poudarjajo potrebo po večji strokovni podpori, boljšem povezovanju ter usklajenem razvoju turizma na ravni celotne regije.
Vizija razvoja Koroške kot prepoznavne, butične in celoletne destinacije z visoko dodano vrednostjo se uresničuje skozi poslanstvo, ki temelji na razvoju trajnostnega in avtentičnega turizma. Ta turizem povezuje naravne danosti, bogato kulturno dediščino in lokalno skupnost ter s tem prispeva k blaginji prebivalcev in ustvarja nepozabna doživetja za obiskovalce.
Strategija opredeljuje konkretne kvalitativne in kvantitativne cilje: povečanje turističnih nočitev in prihodov, dvig povprečne letne zasedenosti, deleža tujih gostov, dobe bivanja, razvoj novih produktov, desezonalizacijo … Poudarek je na razvoju butičnih produktov, trajnostne infrastrukture, digitalizaciji in izobraževanju kadrov ter sodelovanju med deležniki ter tudi lokalnim prebivalstvom. V skladu s sodobnimi pristopi strateškega upravljanja turističnih destinacij predstavlja sodelovanje deležnikov enega izmed najpomembnejših dejavnikov uspeha strateških usmeritev, saj omogoča usklajevanje interesov, legitimnost ukrepov in dolgoročno sprejetost vizije razvoja.
Skozi sedem strateških področij (organiziranost in upravljanje, trženje, podatkovno podprto odločanje, kakovost, infrastruktura in investicije, trajnost, visoka dodana vrednost) in strateških pristopov strategija temeljito opredeli številne cilje, politike in ukrepe, zaradi katerih ni zgolj programski dokument, temveč skupno vodilo za usklajeno in dolgoročno delovanje vseh deležnikov turizma v korist obiskovalcev, lokalnega prebivalstva in trajnostnega razvoja regije.
https://rra-koroska.si/upload/news/3264/strategija_razvoja_turizma_povzetek.pdf