3. razvojna os: ustavna presoja ovira napredek projekta

5. junija 2017 je na Ravnah na Koroškem potekal protestni shod Koroška vstaja – »Hoč’mo cesto!« pod okriljem Mladinske iniciative za 3. razvojno os. Namen vstaje je bil opozoriti in vzpodbuditi vlado, pristojno ministrstvo in DARS, da vzamejo projekt 3. razvojne osi resno in da se z infrastrukturnim ministrom Petrom Gašperšičem podpiše Protokol o poteku načrtovanja in izgradnje 3. razvojne osi. Po vstaji sta se MZI in DARS zadovoljivo držala nekaterih podpisanih rokov, sicer z manjšimi odstopanji, a napredek je bil očiten.

Pred dvema dnevoma, ravno eno leto po koroškem infrastrukturnem protestu, pa je DARS poskrbel za nov šok. Nadzorni svet državne avtocestne družbe namreč ni podal soglasja za podpis pogodbe s projektantom na odseku Šentrupert–Velenje, na odseku Velenje–Slovenj Gradec pa je pogodba podpisana. »Razlog je nerazrešena situacija z vloženo ustavno presojo Državnega prostorskega načrta (DPN) Šentrupert-Velenje. Ugotovljeno je bilo, da potekajo parcelacije gozdnih zemljišč, po podatkih DARS-a pa ni bilo še nobeno zemljišče na trasi pravnoformalno odkupljeno,« je v izjavi za javnost zapisal koordinator Mladinske iniciative za 3. razvojno os Aljaž Verhovnik.

Protokol je le papir, s katerim bodo Korošce za nekaj časa utišali.

Spomnimo, občine Braslovče, Polzela in Šmartno ob Paki so na ustavno sodišče vložile zahtevo za presojo ustavnosti državnega prostorskega načrta za hitro cesto med Šentrupertom in Velenjem. Zaradi hitre ceste bi morali po njihovih ocenah porušiti 40 stanovanjskih hiš, izgubili bi tudi lastniške parcele.

Dokler ne bo razjasnjeno, kaj se bo dogajalo na odseku Šentrupert–Velenje, tudi pogodba s projektanti za odsek Velenje–Slovenj Gradec nima takšne vrednosti, kot bi jo imela sicer. Če bo ustavno sodišče odločilo v prid pobudnikom presoje, bosta potrebna nova študija variant in novo sprejemanje državnega prostorskega načrta na relaciji Šentrupert–Velenje, kar pa bi najverjetneje zamaknilo roke postopkov na celotnem odseku severnega kraka 3. razvojne osi, ne samo na spodnjem delu. Štiripasovnica od Slovenj Gradca do Velenja, naprej do avtocestnega križa pa dvopasovnica? Malo verjetno, saj MZI in DARS želita, da se severni krak začne graditi od spodaj navzgor, torej postopoma od avtocestnega križa do Slovenj Gradca.

Da se roki že zdaj odmikajo, je zbrane na sestanku 5. junija spomnil Verhovnik. Projektiranje na odseku Šentrupert–Velenje–Slovenj Gradec bi se moralo glede na protokol začeti že decembra 2017, a piše se že junij 2018, pogodbe za projektiranje pa so bile šele podpisane, in to samo za odsek Velenje–Slovenj Gradec.

Že pred časom smo na portalu e-Koroška pisali, da se MZI in DARS do podpisanih rokov obnašata skrajno neodgovorno, namreč kot da je protokol le papir, s katerim bodo Korošce za nekaj časa utišali, vsebina pa zanje nima nikakršnega pomena. Če danes pogledamo podpisano časovnico, ugotovimo, da je temu očitno res tako.

JP