Koroška proga čez poletje z dodatnimi vlaki

Siromašno koroško progo, ki iz leta v leto bolj propada, bodo v poletnem času malenkost obogatili in jo naredili za turiste bolj privlačno. Med Mariborom in Prevaljami bodo vozili dodatni vlaki z večjo kapaciteto za prevoz koles.

Koroška proga je potrebna drastičnih ukrepov

To, da bi vagoni vlakov na koroški progi omogočali prevoze večjega števila koles, je pred nekaj meseci predlagala že RRA Koroška. Zavzemali so se tudi za to, da bi se Slovenske železnice bolj povezovale in sodelovale s sosednjo Avstrijo. Avstrijske zvezne železnice so (bile) namreč zelo zainteresirane, da bi Slovenija posodobila koroško progo, ki povezuje Prevalje s Pliberkom, saj bi s tem omogočali razvoj železniškega prometa. Avstrijci bi to radi storili danes, Slovenci pa čez kakšno desetletje.

Že marca smo Slovenske železnice spraševali, ali imajo v načrtu vlagati v razvoj propadajoče koroške proge, na kateri se redne linije večinoma samo še ukinjajo, infrastruktura pa je zelo zastarela. Na odgovor smo čakali mnogo dlje, kot je to zakonsko dovoljeno, čeprav imajo Slovenske železnice zaposlene prav za to, da odgovarjajo na novinarska vprašanja. Odgovor se je glasil, da je iz Strategije razvoja prometa v RS in Resolucije o nacionalnem programu razvoja prometa v RS razvidno, da pred letom 2030 na koroški progi oziroma progi Maribor–Prevalje niso predvidena večja investicijska dela. Razlog nadaljevanja zanemarjanja proge pa je, da trenutni in predvideni potniški promet na tej železnici ne izpolnjuje kriterijev za izvedbo večjih investicij. Koroška proga torej večjih vlaganj ne bo deležna vsaj še 13 let.

Štiri dodatne linije za prevoze koles

»Po dolgih letih spet ob sobotah potniški vlaki po Koroški progi: na vlakih tudi več prostora za prevoz koles«, so zapisali na spletni strani Slovenskih železnic ob tem, ko od 24. junija do 2. septembra dodajajo štiri dodatne linije, ki bodo omogočale prevoze 15 dodatnih koles na vagonih. Dve liniji Prevalje–Maribor in dve Maribor–Prevalje sta uvedeni zato, ker »potepanje po Sloveniji s kolesom postaja vse bolj atraktivno in zanimivo za domače in tuje popotnike«, so dodali.

Koroška bogata s kolesarskimi potmi

V zadnjem času se tudi na Koroškem razvija kolesarski turizem, poleg gorskega kolesarstva se investira tudi v kolesarske poti po dolinah. Nedavno so otvorili kolesarsko pot Štrekna –kolesarska pot po Mislinjski dolini, ki spada med infrastrukturno najbolj urejene kolesarske poti v Sloveniji. Poteka po nekdanji železniški trasi Otiški Vrh–Velenje, urejena pa je od Otiškega Vrha pa do Gornjega Doliča, kar znaša skupno 24 kilometrov. Dravska kolesarska pot, ki poteka od izvira Drave v Italiji prek Avstrije in skozi celotno Dravsko dolino vse do Ormoža, pa je označena kot ena izmed najlepših kolesarskih poti v Evropi.

Veliko je tudi gorskih kolesarskih poti, denimo pot okrog Uršlje gore, Pohorska kolesarska transverzala, gorske kolesarske poti po Dravski dolini in Sledi divjine po hribih nad Črno na Koroškem.

Ena izmed posebnosti Koroške, privlačna tudi za mnogo domačih in tujih turistov, pa je Gorskokolesarski park Peca, ki poteka okrog 2125 metrov visoke Kordeževe glave, organiziran pa je tudi kolesarski potep po nekdanjem Rudniku Mežica, kjer se obiskovalci s kolesom podajo na pot po rovih rudnika svinca in cinka, kar je edinstveno doživetje za kolesarje.

JP