Galerija Ravne na Koroškem vas vabi na odprtje razstave ‘Anatomija zapuščene hiše’ avtorja Vida Brezočnika, ki bo v petek, 13. decembra 2024, ob 18.00.
Na razstavi »Anatomija zapuščene hiše« Vid Brezočnik razstavlja serijo fotografij, nastalih leta 2024 v Križevcih v Prekmurju. Na njih opisuje zgodbo notranjosti zapuščene hiše. Razstava v Galeriji Ravne tako ponuja na ogled nekaj detajlov forenzičnih raziskav interierja in celo stenske podobe. Ambientalna postavitev gledalcu pričara usodo zapuščenih hiš in lahko senzibilnemu opazovalcu služi kot metonimija za epidemijo osamljenosti v današnjem svetu.
Letos spomladi je fotograf Vid Brezočnik obiskal Križevce v Prekmurju in v ulici Kančevci 2 odkril zapuščeno hišo. V sobah je naletel na v naglici odvržene predmete, vse je kazalo na to, da so stanovalci hišo zapustili nepričakovano. Podrobna forenzična raziskava je pokazala kdo je živel v hiši. Zgodba zapuščenih sob gledalca ne pusti ravnodušnega. Na teh črno belih fotografijah, z dramatičnimi kontrasti in zamrznjenim gibanjem zaves, slišimo piš vetra skozi razbita okna ter prek črepinj tek podgane v suhi sobi.
Post apokaliptični in preteči toni te fotografske razstave nas spominjajo na vse prevečkrat videna zapuščena bivališča, ko ljudje umrejo ali pa se zgolj odselijo iz različnih vzrokov. Pogosto so ekonomski vzroki, ki ljudi vodijo v mesta, kjer so možnosti za zaslužek boljše. Podeželje se izprazni in ostanke človeških bivališč si zopet prisvoji nazaj narava. Pojav opažamo v vseh ruralnih okoljih po svetu in je nekakšna stalnica kapitalistične logike, ki ljudi sili v večja mesta, kjer so potem kot delavci učinkoviteje na voljo lastnikom tovarn. V centrih pa kot vidimo tudi pri nas življenje kmalu zaradi draginje in onesnaženja postane vse manj privlačno.
Razstava bo na ogled do 31. januarja 2025.
VID BREZOČNIK (1985) je na področju grafičnega oblikovanja ustvaril več celostnih grafičnih podob, sodeloval s fotografom Goranom Bertokom in oblikovalcem Rankom Novakom. Oblikoval je številne publikacije, med drugim knjigo Container architecture in razstavni katalog Štefana Marflaka. V zadnjih letih se profesionalno ukvarja tudi s komercialno fotografijo.
Od leta 2006 je tehnični urednik Dnevnikove priloge Objektiv. S fotografijo je povezan vse od najstniških let dalje, tako so nastali različni cikli med seboj nepovezanih tematik kot študije svetlobe in zmožnosti pripovedovanja zgodb s sodobnimi orodji postprodukcije. Te minljivosti pa na fotografijah postanejo zgodbe o neponovljivih trenutkih tudi zaradi premišljenih razmerij med svetlimi in temnimi prostori fotografije. Živi in dela v Ljubljani.