Tretja razvojna os in zahteve Koroške: podpis sporazuma do konca marca, gradnja 2019?

Predsednik DARS-a Tomaž Vidic je s svojo izjavo, da obstaja možnost, da bo avtocesta zgrajena le do Velenja, in nič globlje v koroško regijo, razburil Korošce. Iz Odbora za izgradnjo hitre ceste in Mladinske iniciative za 3. razvojno os so tako DARS kot vlado opozorili, da bodo ob neresnosti države segli po skrajnih ukrepih za dosego ciljev Koroške. Podali so jim tudi zahteve in sporazum o začetku in poteku gradnje hitre ceste, o tem pa bodo danes razpravljali župani na seji Sveta koroške regije.

Korošci bodo zaprli ceste, če vlada ne podpiše sporazuma

Korošce skrbijo izjave predsednika DARS-a Tomaža Vidica. A glede na odnose države do izgradnje hitre ceste na Koroško le-te niti niso preveč presenetljive. Že na zaslišanju pred pristojnim parlamentarnim odborom je dr. Peter Gašperšič pred imenovanjem na mesto ministra dejal, da tretje razvojne osi in drugega tira ne potrebujemo. Pozneje je te svoje izjave nekoliko popravil, vendar je vprašanje, ali je s popravkom mislil resno. Tudi zaradi omenjenih pogledov ministra Gašperšiča na tretjo razvojno os so Vidičeve izjave, da je možno, da dlje od Velenja avtoceste mogoče sploh ne bo, razburile koroško javnost. Odbor za izgradnjo hitre ceste in Mladinska iniciativa za 3. razvojno os sta DARS-u in vladi predstavila svoje zahteve in tudi posledice, če v Ljubljani zahtev Koroške ne bodo upoštevali. V prvi točki zahtevajo, da vlada podpiše sporazum o izgradnji hitre ceste s časovnico, ki so jo postavili. Časovnica predvideva začetek gradnje v letu 2019, do takrat pa je treba postoriti še marsikaj.

Vir: http://www.hitronakorosko.si/

Čas se izteka: do 31. marca podpis sporazuma

Od vlade pričakujejo, da sporazum seveda podpiše, v nasprotnem primeru pa bodo segli po skrajnih ukrepih; obeta se vsesplošen protest Korošcev proti vladi in drugim pristojnim. Premier Cerar ima tako do letošnjega 31. marca čas, da ta sporazum tudi  podpiše. Skrajna neposlušnost vlade pa lahko Korošce res pripelje do tega, da bodo uveljavili svojo nepokorščino, in sicer da bodo promet na cestah, ki ga ovira že sama dotrajana infrastruktura, še dodatno ovirali, pač v upanju, da bi se kdo v Ljubljani vendarle prebudil. Ena izmed štirih zahtev je tudi, da se štiripasovnica do Slovenj Gradca prične graditi hkrati na celotnem odseku, in ne samo na spodnjem. Tako se ne bi mogla uresničiti Vidičeva napoved, da obstajajo možnosti, da Korošci ne bomo nikoli videli hitre ceste.

Vir: http://www.hitronakorosko.si/

Se lahko vse vrne na začetek?

Zavleče pa se seveda lahko pri vsaki točki, opredeljeni v časovnici. Zaradi hudih protestov Civilne iniciative Braslovče se lahko pri odkupu zemljišč in nepremičnin napredek močno upočasni. Ker naj bi izbrana trasa v sprejetem Državnem prostorskem načrtu (DPN) potekala čez najbolj rodovitna zemljišča v Sloveniji, se protestnikom – lastnikom zemljišč pridružuje tudi kmetijski minister. Civilna iniciativa Braslovče se namerava zaradi sprejetega DPN pritožiti tudi na ustavno sodišče. Se lahko ves postopek vrne nazaj na sam začetek, Korošci pa na ceste?

Jon Petek