Še letos v prenovo dotrajane infrastrukture

Na Ravnah na Koroškem bodo še letošnje leto končno začeli z obnovo dotrajane železniške postaje, ki je konkretne obnove potrebna že vsaj dobro desetletje. Večjih posegov na sami progi in tirih pa zaenkrat še ne bo.

Že leta 2014 so Slovenske železnice postajo označile za neprimerno, dotrajano, tarčo vandalizma, do katere vodi makadamska pot in je brez ustrezne razsvetljave in parkirišča. Po poročanju STA je obnova ocenjena na 1,13 milijona evrov, gradnja pa naj bi trajala približno devet mesecev. V sklop novogradnje spada tudi rušitev obstoječega objekta, rekonstrukcija perona in do perona nova dostopna pot.

Novosti se obetajo tudi na delu železniške infrastrukture v Dravogradu, natančneje v Podklancu. Pod podvozom, kjer danes poteka ozka, enosmerna cesta, bo še letos urejena dvopasovnica, ukinili pa bodo tamkajšnji nivojski prehod.

Sama železnica in tiri bodo še nekaj časa ostali nedotaknjeni, čeprav bi bila zaradi čezmejnega povezovanja in skupnega turističnega razvoja obnove vesela tudi sosednja avstrijska Koroška. Spomnimo, vlak za pot po Koroški progi od Maribora do Prevalj potrebuje približno dve uri, povprečna hitrost vožnje znaša 42 kilometrov na uro. Prav tako je dnevnih vlakov na tej relaciji bore malo, le štirje vlaki so na rednem voznem redu, medtem ko denimo progo Ljubljana – Zidani Most dnevno prepelje več kot 90 potniški vlakov. Obseg potniškega prometa na Koroški progi ne zadostuje kriterijem za večje investicije, so za e-Koroško že lansko leto sporočili iz Slovenskih železnic.

Februarja lani smo na Slovenske železnice naslovili vprašanje o dolgoročnih večjih investicijah na Koroški progi. Na odgovore smo čakali nekaj dni manj kot en mesec, čeprav je zakonsko določena meja za odgovor sedem delovnih dni. Po tem, ko smo na portalu objavili astronomske višine plač vodstva državnega podjetja Slovenske železnice in njihovih specialistov za odnose z javnostmi ter komuniciranje, smo odgovore nemudoma prejeli. Kot smo že zapisali, pred letom 2030 država ne predvideva investicij na področju nadgradnje obstoječe trase Koroške proge. Tako je zapisano v Strategiji razvoja prometa v RS in Resoluciji o nacionalnem programu razvoja prometa v RS, ki ju je vlada sprejela v letih 2015 in 2016. Obnove Koroška proga tako ne bo doživela vsaj še 12 let.

NK