V okviru Festivala drugačnosti 2024 vas Društvo paraplegikov Koroške vljudno vabi na predstavitev knjige Življenje v podzavesti Simona Šerbineka, ki bo v sredo, 25. septembra 2024, ob 18. uri v Knjižnici Ksaverja Meška Slovenj Gradec.
Društvo paraplegikov Koroške
Smo društvo, ustanovljeno leta 1997, ki združuje ljudi s poškodbo hrbtenjače in deluje v okviru Zveze paraplegikov Slovenije. Deluje na območju dvanajstih koroških občin. V društvu potekajo različni programi, kot so športni programi ter rekreacija, programi reševanja socialne problematike, nudenja pomoči, nege – osebna asistenca, prevozi članov, ohranjevanje zdravja ter prebivanje in prilagajanje okolja.
Paraplegiki imamo spinalno poškodbo oziroma okvaro hrbtenjače. Tisti, ki imajo poškodbo v vratnem delu, so tetraplegiki in imajo poškodovane vse štiri ude. To so naši najtežje gibalno ovirani člani. Tisti, ki imajo poškodbo v prsnem in ledvenem delu, so paraplegiki in imajo gibalno ovirane spodnje ude. To poškodbo ima večina naših članov. Več o nas na www.dpkoroske.si
Poslanstvo Festivala drugačnosti – FD je predstavitev invalidskih organizacij, delujočih v Mestni občini Slovenj Gradec. Zaradi različne vrste organiziranosti društev (medobčinska, regijska, zveza …) ima dogodek tudi širši radius pokritosti in vpliva. Predstavijo se širši javnosti s stojnicami in na odru; s športnimi tekmovanji, z delavnicami in predavanji na šolah ter samostojnimi kulturnimi dogodki, kot je ta literarni večer, na katerega vas vljudno vabimo.
Ciljev pri tem je več, in sicer predstavitev delovanj društev širši javnosti, razbijanje stereotipov, povezovanje invalidskih društev, motiviranje tako invalidskih društev kot »normalne« populacije k razvoju skupnega sodelovanja in izobraževalna nota s ciljno skupino otrok in mladine. Pomembno je pokazati, kako malo je potrebno za enostavno rešitev, primerno pomoč in kakšna velika škoda se stori z nepripravljenostjo premagovanja ovir. Festival drugačnosti je postal stalni del v prireditvah praznovanja občinskega praznika in prepoznavna prireditev invalidskih organizacij v Sloveniji.
Simon ŠERBINEK – dramski igralec in gledališki lektor, včasih tudi šepetalec
Rodil se je leta 1973 v Mariboru. Obiskoval je Prvo gimnazijo v Mariboru, smer klasičnohumanistična. Po gimnaziji je zaključil študij dramske igre in umetniške besede na Akademiji za gledališče, radio, film in televizijo. Po diplomi na AGRFT mu je usoda namenila drugo vlogo, ne igralske. Zaradi trajne poškodbe se je odločil za študij slovenskega jezika in književnosti in zadnjih petindvajset let večinoma preživel kot gledališki lektor, nato pa je po letu 2012 ponovno pričel sprejemati gledališke in filmske vloge. V tem času je sodeloval z večino režiserjev, ki v slovenskem prostoru krojijo usodo slovenske scenske umetnosti. Kot zanimivost naj omenimo, da je bil med letoma 2002 in 2008 član slovenske reprezentance košarke na vozičkih ter se udeležil petih evropskih prvenstev. Zdaj z družino živi v majhnem slovenskem mestecu v Miklavžu na Dravskem polju.
Gledališče (vloge):
1989 – prva profesionalna epizodna vloga v predstavi Modri angel (v režiji filmskega režiserja Karpa Godine v SNG Maribor)
1991 – prva medijska pozornost v francoski predstavi Guy Foissy: Annonce matrimoniale (Ženitni oglas), ki sta jo skupaj igrala in režirala z Alenko Tetičkovič
1992 – spremljevalni program Borštnikovega srečanja (največji gledališki festival v Sloveniji) avtorski projekt poezije (režija in igra)
1995 – spremljevalni program Borštnikovega srečanja; Milan Jesih: Erotrikon, produkcija AGRFT v režiji Jerneja Lorencija
1996 – spremljevalni program Borštnikovega srečanja; Sofokles: Antingona v režiji Jerneja Lorencija (Hajmon)
1997 – diplomiral na AGRFT in si s tem pridobil naziv diplomiran dramski igralec
2012 – Bernard-Marie Koltès:V samoti bombaževih polj v režiji Ivice Buljana, Mestno gledališče Ptuj (Šepetalec v živo)
2012 – Guernica Continuum v režiji Maye Milenovic Workman, SNG Maribor (Teddy)
2012 – Peter Seligmann, Elsebeth Nielsen, Bo Larsen: Mahmud v režiji Petra Srpčiča, Mestno Gledališče Ptuj (Reza Roshan)
2014 – Heinrich von Kleist: Michael Kohlhaas v režiji Nikole Zavišića, Mestno gledališče Ptuj (več vlog)
2019 – Thomas Bernhard: Zabava za Borisa v režiji Snežane Trišić, Mestno gledališče Ptuj in Prešernovo gledališče Kranj (Boris)
2019 – Triadni balet v režiji Jana Krmelja v produkciji Univerze v Ljubljani (Simeon)
2021 – Jean-Claude Carrière: Krhkost v režiji Matjaža Latina (neodvisna produkcija)
2023 – Simon Šerbinek, Matjaž Latin: Kriplov zagovor v režiji Matjaža Latina in v produkciji Kulturno umetniškega društva Borza (Kripl) ter koprodukcija Društva paraplegikov Podravja in Lutkovnega gledališča Maribor
Film:
1995 – Ekspres, ekspres v režiji Igorja Šterka (epizodna vloga duhovnika)
1999 – Svobodna si, odloči se v režiji Mihe Mazzinija (Ranjenec 1)
2002 – Pesnikov portret z dvojnikom (film in nadaljevanka režiserja Francija Slaka o največjem slovenskem pesniku Francetu Prešernu); asistent lektorja Jožeta Faganela
2014 – Die wälder sind noch grün (Gozdovi so še vedno zeleni) v režiji Marka Naberšnika (Hauptman)
2017 – Slovenija, Avstralija in jutri ves svet v režiji Marka Naberšnika (Logar)
Drugo:
2004/2008 – selektor festivala Monodrama Ptuj
2011 – druga diploma: prejel naziv diplomiran profesor slovenskega jezika na novoustanovljeni Filozofski fakulteti v Mariboru
2012 – selektor Festivala slovenskega komornega gledališča na Ptuju
2012 – režija avtorskega projekta Per aspera ad astra v Lutkovnem gledališču Maribor v okviru Evropske prestolnice kulture v Mariboru
2015–2017 – umetniški vodja Šentjakobskega gledališča Ljubljana
2015 – režija predstave Roka Vilčnika Micka v Šentjakobskem gledališču Ljubljana (prejel nagrado za najboljšo režijo na ljubiteljskem festivalu Dnevi komedije v Pekrah)
2021 – priznanje zlata paličica za uvrstitev v katalog kakovostnih predstav za otroke in mladino za predstavo Jean-Claude Carrière: Krhkost
2023 – nagrada za najboljšo egotrip predstavo Kriplov zagovor na festivalu ZIZ v Mariboru
2023 – Simon Šerbinek: Življenje v podzavesti, Borec – dnevnik nekega strahopetca, roman (Založba Ozara)
ŽIVLJENJE V PODZAVESTI Borec – dnevnik nekega strahopetca
Avtobiografski roman govori o človeku z duševnimi težavami, ki se želi spoprijeti s preteklostjo in zaživeti znova. S pomočjo psihiatra in sodelovanjem drugih likov opisuje stanji psihoze in regresije, ki ju doživlja med zdravljenjem na psihiatriji. Pričujoč roman se bere kot avtorjeva senzibilna izpoved doživljanja lastne psihotične izkušnje, v kateri pa je ob vsej bolečnosti te izkušnje moč prepoznati njegov optimizem in vero v smiselnost življenja. S takšnim pristopom in s svojo ustvarjalnostjo avtor dokazuje, da so lahko tudi najhujše duševne stiske, kot jepsihoza, izziv in priložnost doseganja večje osebnostne zrelosti in celokupnega duševnega zdravja. Bojan Filipič, dr. med. psihiater in psihoterapevt
Branje Dnevnika nekega strahopetca (podnaslov mi je ljubši kot tisti glavni) se stopnjuje. Neučakan bralec se bo vprašal, »pa kdaj bo ta znorel, no«? In se ne zgodi. Koliko nas je skoraj do pičice podobno živelo vsaj neko obdobje življenja in nismo »na tabletah«? /…/ Počasi, zelo počasi se iz pripovedi lušči zaključek »tole se ne bo dobro končalo«. To je morda največja vrednost teksta, ki pred nami razkrivadrobovje mladega fanta, ki bi rad samo polno živel.
Aleksander Zadel