V preteklih dneh smo bili zaradi najavljene podražitve priča pomanjkanju pogonskega goriva na številnih črpalkah v Sloveniji, tudi na Koroškem. Ljudje so imeli velike probleme s točenjem goriva, saj je bil na voljo v glavnem le 100 oktanski bencin. Danes naj bi bilo pogonskega goriva dovolj, cene pa so od danes naprej višje. Za liter 95 oktanskega bencin je treba odšteti 1,755 eur, za liter dizelskega goriva pa 1,848 evra. Na avtocestah pa so cene goriv še višje. Tako je bilo treba danes npr. na gorenjski avtocesti odšteti za liter 95 oktanskega goriva 1,944 evra, za dizelsko gorivo pa 2,046 evra za liter bencina.
V preteklih dneh je zaradi napovedane podražitve marsikje zmanjkalo goriva. “Gospodarstvo je na nogah, ljudje so v stresu,“ je v sinočnji oddaji 24ur na POP TV dejal predsednik sekcije za promet pri Obrtni zbornici Slovenije Peter Pišek in opozoril, da je bilo pomanjkanje goriva na bencinskih servisih vseh trgovcev z nafto nedopustno.
Gospodarski minister Matjaž Han zagotavlja, da je zalog pogonskih goriv dovolj. Ministrstvo je na teren poslalo inšpektorje, ki preverjajo spoštovanje cenovne ureditve, prodajo in zaloge ter morebitno zavajanje potrošnikov.
Dajatve na liter goriva so 15-krat večje kot marža
Ekonomist in nekdanji minister za gospodarstvo dr. Matej Lahovnik meni, da bi bila regulacija marž trgovcev učinkovita v primeru, če bi visok delež cene predstavljale marže, a v realnosti ni tako. Visoke dajatve so namreč tiste, ki predstavljajo največji problem pri visokih cenah naftnih derivatov. “Če natočimo 60-litrski rezervoar goriva, plačamo več kot 60 evrov dajatev. Dajatve na liter goriva so 15-krat večje kot marža, zato bi draginjo lahko blažili z nižanjem dajatev,“ se je na odločitev vlade Roberta Goloba odzval Lahovnik.