Nevarna radeljska obvoznica kmalu s krožiščem

Po podatkih Policijske postaje Radlje ob Dravi se je 1. julija na radeljski obvoznici v križišču s Koroško cesto zgodila že peta prometna nesreča letos. Krožišče je že tik pred realizacijo, pravi župan Alan Bukovnik.

Projekt gradnje radeljske obvoznice je ena najpomembnejših infrastrukturnih pridobitev v občini, saj ne le da cesta skrajša potovalne čase, zaobide tudi samo središče občine, po katerem je pred tem potekal ves tranzit Dravske doline. A kot kaže, se na infrastrukturni pridobitvi kar pogosto dogajajo prometne nesreče, največkrat v križišču s Koroško cesto.

»Policijska postaja Radlje ob Dravi je v obdobju od 1. januarja 2018 do 5. julija 2018 na obvoznici v Radljah ob Dravi obravnavala šest prometnih nesreč. Od tega tri prometne nesreče z materialno škodo, dve z lažjimi telesnimi poškodbami ter eno prometno nesrečo s hudimi telesnimi poškodbami. Od tega se je ena prometna nesreča z materialno škodo zgodila v križišču pri Gasilskem domu Radlje ob Dravi,« nam pojasni Miroslav Črešnik s Policijske postaje Radlje ob Dravi. V križiščih radeljske obvoznice se torej v povprečju zgodi približno ena prometna nesreča na mesec. »Povzročitelj nesreče ni upošteval znaka ustavi in je trčil,« se glasi vsako od naštetih poročil za letošnje nesreče.

Treba je bilo moledovati, krožišče se pričakuje še letos.

Medtem pa očitki občanov in drugih Korošcev, ki jih pot zanese v Radlje ali naprej po dolini, večkrat letijo na radeljskega župana, češ da je odgovoren za gradnjo nepreglednih in nevarnih križišč, čeprav gre za državno cesto. »Drugega, kot moledovati Direkcijo za infrastrukturo ne moremo storiti,« pravi Alan Bukovnik, »saj je cesta državna in občina nima pristojnosti urejati državne infrastrukture.« In res so moledovali Direkcijo RS za ceste – že pred leti je župan zaprosil pristojne, da na kritičnih lokacijah zgradijo krožna križišča, saj bi tako zmanjšali število prometnih nesreč.

Direkcija za ceste se je z gradnjo krožišč strinjala, a le pod pogoji, da občina naroči projekte in jih sofinancira, izvedba pa bo v rokah direkcije. Država bo torej krila stroške gradnje krožišča in državne ceste, na občinski proračun pa pade strošek ureditve obcestne infrastrukture, kot je denimo pločnik.

»Ker gre za klasično krožišče in ne za montažno, je bilo treba pridobiti projektno dokumentacijo, saj bodo poleg same gradnje krožišča razširili tudi cesto,« pojasnjuje Bukovnik. Projektna dokumentacija je že dokončana, krožišče pri Lidlu in Hoferju je že izrisano in potrjeno s strani direkcije. »S tem je občina zaključila svojo nalogo,« pravi Bukovnik in dodaja, da če bodo postopki tekli v skladu z načrti, bodo krožišče začeli kmalu graditi in ga bodo dokončali še v letošnjem letu. Izbran je namreč že nadzorni inženir, v kratkem bo tudi razpis za izvajalca del.

JP