V soboto, 27., in nedeljo, 28. maja, se bodo v Kulturnem domu Krško zbrali godbeniki in godbenice iz vse Slovenije, ki se bodo na tekmovanju v različnih težavnostnih stopnjah ter v mladinski kategoriji potegovali za najvišja mesta in priznanja. Na 41. tekmovanju slovenskih godb se bo na koncertni stopnji pomerilo pet najboljših slovenskih pihalnih orkestrov, na 2. težavnostni stopnji pa se bo predstavilo šest izbranih godb. Priložnost, da se predstavijo občinstvu in strogi žiriji, pa bodo dobili tudi nadarjeni mladi glasbeniki, ki se bodo udeležili 11. tekmovanja mladinskih godb.
Sodelujoči orkestri se bodo predstavili s programom, ki zajema dve obvezni skladbi ter skladbo po izbiri. Letošnje tekmovalne nastope bo spremljala in ocenjevala petčlanska mednarodna žirija, ki jo sestavljajo Mitja Dragolič in Tomaž Habe iz Slovenije, David Fiuza iz Španije, Marco Somadossi iz Italije in Waldemar Gron s Poljskega. Žirija bo tekmovalne sestave ocenjevala s posebnim točkovnim sistemom, najboljšim pa podelila plakete in priznanja. Tekmovanje je za glasbenike velik izziv, saj zahteva trdo delo, zbranost in optimalno izvedbo. Vsaka dosežena točka predstavlja uspeh in nagrado za njihov trud.
Godbeništvo ima v Sloveniji več kot 350-letno tradicijo, v Krškem, ki je pomemben del te tradicije, pa je vselej čutiti posebno energijo ter ljubezen do glasbe. Godbe so vedno bile in še vedno so pomemben nosilec kulturnega življenja vsakega kraja in mesta, kakovost njihovega dela in organiziranost pa je primerljiva z vsako evropsko državo. To potrjujejo tudi ocene in pohvale mednarodnih žirantov, ki vsako leto prihajajo na tekmovanje slovenskih godb.
Državno tekmovanje godb pomembno vpliva na kakovost dela pihalnih orkestrov, poleg tega skrbi za uveljavljanje slovenskih del za pihalne orkestre »Strokovne komisije so namreč pred leti začele za obvezne tekmovalne skladbe sistematično izbirati dela slovenskih skladateljev. S tem smo dosegli porast kakovostnih slovenskih del, ki jih hvalijo in izvajajo doma in v tujini. Hkrati so kakovostno napredovali tudi orkestri, tako izvedbeno kot v zasedenosti inštrumentov. V zadnjih letih namreč orkestri začeli kupovati posamezne inštrumente, ki jih do sedaj niso imeli, in na njih dodatno usposabljati glasbenike, tako da lahko izvajajo širok nabor skladb. S tem pa se je povečevalo tudi število godbenic in godbenikov v posameznih društvih, kar nas po številu članov v društvih uvršča med najštevilnejše tri ljubiteljske dejavnosti Slovencev,« je povedal Daniel Leskovic, producent za instrumentalno glasbo JSKD. |