Katastrofa: letos na koroških cestah že trikrat več mrtvih kot v lanskem letu

Kot smo poročali včeraj, je v slovenjgraški bolnišnici umrla peška, ki je bila predsinočnjim udeležena v prometni nesreči na Ravnah na Koroškem. To je bila že šesta smrtna žrtev na koroških cestah, čeprav leta še ni konec, pa to pomeni, da povprečno vsak drugi mesec na koroških cestah umre ena oseba.  In če primerjam z lanskim letom, potem je to res katastrofa, saj sta lani na koroških cestah umrli dve osebi, letos pa že šest.

Lani sta bili na koroških cestah dve smrtni žrtvi, predlani šest, leta 2016 pa pet.

In kot smo že zapisali, leta še ni konec in Koroška bo v letu 2019 prešla od ene od prometno najbolj varnih regij v regijo, ki glede prometnih nesreč s smrtnim izidom najbolj izstopa. Na grafu lahko vidimo, da so bile v lanskem letu statistično  najbolj varne osrednjeslovenska regija, koroška in gorenjska regija. Osrednjeslovenska statistična regija je imela statistično 0,20 umrlega udeleženca na 10.000 prebivalcev, koroška pa statistično 0,28 umrlega udeleženca na 10.000 prebivalcev. Tik za njo je bila gorenjska regija, ki je v lanskem leti imela statistično 0,29 umrlega udeleženca na 10.000 prebivalcev. Še pred koncem leta je Koroška s šestimi umrlimi na cestah na ravni leta 2017, leto poprej, to je 2016, pa je na koroških cestah umrlo pet oseb. Stanje na tem področju je bilo v lanskem letu res dobro in čeprav je sleherna smrtna žrtev v prometu preveč, pa je bila Koroška pod kritično mejo, ki je bila določena v Nacionalnem programu varnosti v cestnem prometu. Letošnje leto bo na tem področju tako bistveno slabše in Koroška bo krepko nad to kritično mejo.

Koroška že več kot desetletje nima več svoje policijske uprave, postala je del »celjske policijske regije«, in ukinitev slovenjgraške policijske uprave ni bilo samo siromašenje Koroške z regijskimi institucijami, ampak se kaže tudi na področju varnosti prebivalcev, čeprav bodo snovalci teh sprememb z razno statistično telovadbo to zanikali na vsakem koraku. Vendar na vsakem koraku Korošci ta primanjkljaj tudi  čutijo, vse bolj pa jim to pritrjuje tudi transparentna statistika, ki je ni mogoče poljubno moderirati, kot je to v primeru varnosti v cestnem prometu in smrtnih žrtvah.

JP