Izjava Tonija Mulca po prvih 5 dneh Rally Dakarja

Na dirki Dakar je včeraj tekmovalce čakal prost dan, danes pa je Toni skupaj z ostalimi tekmovalci že začel drugo polovico tekmovanja. Zato smo v medijski ekipi pripravili članek s Tonijevimi izjavami, ki na enem mestu povzema celotno dogajanje. Članek je pripravljen direktno, za objavo, seveda, pa ga lahko prosto spreminjate in prilagajate za svoje medije. Iskreno hvaležni bomo za vso podporo. 

 

Izjava Tonija Mulca po prvih 5 dneh Rally Dakarja

Začetek leta v motošportu pomeni vrhunec dogajanja, kjer se vsako leto okronajo najboljši od najboljših dirkačev na svetu. Letos tako v osrčju Savdske Arabije poteka že 47. edicija najbolj prestižne in najbolj nevarne dirke na svetu, že tretje leto zaporedoma pa med tekmovalci najdemo tudi slovenskega veterana Tonija Mulca, ki tokrat slovenske zastave prestavlja s štartno številko #28.

Rally Dakar je 3. Januarja 2025 v različnih kategorijah začelo 580 tekmovalcev s celotnega sveta. Od tega 134 tekmovalcev tekmuje v kategoriji motorjev, 113 tekmovalcev v kategoriji motorjev pa tekmuje v kategoriji Rally 2, kjer se za najboljša mesta že tretjič po vrsti poteguje tudi slovenski tekmovalec koroških korenin Toni Mulec.

Toni se je leta 2023 v svoji kategoriji, kjer tekmujejo dostopnejša motorna vozila uvrstil na 24 mesto, leto kasneje pa na 15 mesto. Zato je Slovenec celo lansko leto izkoristil za intenzivne priprave, katere kljub nekaterim zapletom pametno izkorišča že 5 etap.

Po več kot 2500km tekmovanja na zaslužen počitek

Prvi dan se je dirka začela s 29km dolgim prologom. To je začetna etapa, katera je namenjena za to, da se tekmovalci spoznajo z okoljem in motorjem. Tega je Toni dobro izkoristil, ter zaključil s 27 mestom. Naslednji oz. drugi dan, pa je bil na sporedu že pri special oz. etapa, kjer se tekmovalcem meri čas. Toni je etapo končal s 23 mestom v kategoriji Rally 2, ter 25 mestom generalno. To mu je omogočalo relativno dobro štartno pozicijo na 3. Etapo oz. 950km dolg kronometer, kjer tekmovalci do določene ure tekmujejo, potem pa na poti prenočijo v bivakih, ter naslednji dan zaključujejo preostanek poti.

Etapa je bila za začetek prvenstva izjemno zahtevna, saj je bila terensko in vremensko zelo raznolika, naporna pa je bila tudi zaradi dolge trase in hude konkurence. Za 3. Etapo je Toni v eni izmed svojih izjav povzel: “V prvem dnevu sem hitro uspel prehiteti počasnejše tekmovalce, ki sem jih imel pred sabo, in v bivak po približno 650 km prišel prvi.“. To mu je omogočilo prvo štartno mesto iz svojega bivaka, ter samostojno vožnjo do ciljne črte. S tem si je Toni zagotovil odlično 16 mesto v svoji kategoriji, ter 23 mesto v skupnem seštevku.

Četrti 415km dolg special pa je tekmovalcem začel kazati zobe. Neizprosen teren, kamniti odseki, trde podlage, zahtevne sipine in ostro grmovje je med tekmovalci terjalo kar nekaj nevšečnosti, med drugimi tudi Toniju. “Med skalami je bilo težko najti pravo in čisto linijo za vožnjo. Moj stari model motorja, kot ga vozim na tem Dakarju, zaradi vzmetenja ni najboljša opcija za tako zahtevne ceste, kot je bila ta danes.” je povedal svoji izjavi po etapi, katera je od tekmovalca zahtevala hud padec in nekaj dodatnih dragocenih minut pri uvrstitvi.

Vendar je Toni ostal pozitiven, ter se po seštevku 21 mesta generalno in 24. mesta v svoji etapi podal na zadnjo etapo pred počitkom. 5. Etapa je bila zopet izjemno zahtevna. Zaradi zahtevnega terena pri visokih hitrostih je Korošec skoraj popolnoma uničil obe kolesi na motorju, ampak kljub temu uspešno zaključil etapo, ter na zaslužen oddih odšel z 21 mestom v skupnem seštevku in 25 mestom v svoji kategoriji.

Zbrane misli po počitku

“Nisem pričakoval da bo letos toliko mešanih terenov kakor jih je bilo v prvem delu. Teren je zelo zahteven in raznolik, zato je padcev tako mene kot drugi tekmovalcev kar nekaj, napak in odstopov letos pa izjemno veliko. Praktično vsak dan se na ciljno črto vračamo z hudo poškodovanimi kolesi.”  Nadaljeval je o navigaciji o kateri je povedal: “navigacija je letos še malo težja, kot lani,  saj je pri visoki hitrosti potrebno karto brati hitro, odločitve pa sprejemati praktično v stotinki sekunde”, ter zaključil s konkurenco na tekmovanju:  “Konkurenca je zelo močna. Najboljši dobro odpirajo traso, napak med njimi pa ni prav veliko.”.

Pozitivno v drug del tekmovanja

Med 5. In 6. Etapo so imeli tekmovalci kratko dnevno pavzo, nato pa je pred njimi še 7 dni oz 7 tekmovalnih etap. Ker je tekmovanje še zelo dolgo za slovenskega asa nobeno mesto ni izgubljeno. V drugem delu in zaključkih se delajo največje razlike, tako, da Toni kljub že zdaj odličnim 21 mestom generalno in 25. mestom v svoji kategoriji ostaja ambiciozno ampak skromno optimističen.

Zato je na vprašanje kaj pričakuje od naslednjega dela tekmovanja dejal: “Še vedno je pred mano malo druga polovica Dakarja, polovica, kjer se bodo delale največje razlike. Čeprav rezultat že zdaj ni slab, res upam, da se poklopijo, obrnejo meni v prid, in odvijejo tako, kot sem jih treniral na treningu.”

S tem je Toni Mulec napovedal trd boj do zadnjega atoma moči in popestritev že tako zanimive dirke. Zato se veselimo njegovih naslednjih izzivov in poročanj s tekmovanja.