Modra herojka Jelena uspešno zaključila turnejo po Sloveniji

V sklopu turneje, ki je trajala dva meseca, je Jelena, gluha modra herojka, obiskala 23 mest po vsej državi ter s kolesom dostavljala naročila. Turneja je imela dobrodelno noto – vse prevožene kilometre in opravljene dostave je Wolt več kot početveril, pretvoril v evre in jih po Jeleninem izboru daroval Zavodu za gluhe in naglušne v Ljubljani. Poleg dobrodelne note je ta turneja imela tudi izobraževalen pomen. Jelena je ljudi ozaveščala o izzivih, s katerimi se soočajo gluhi in naglušni, ter pozivala delodajalce, da se opogumijo in jim dajo priložnost, da se pri svojem delu izkažejo. Ob tem je svojo skupnost spodbujala k povezovanju ter jih opominjala, da jih njihove napake delajo posebne, medtem ko je nas učila, kako se odzvati, ko srečamo gluho ali naglušno osebo.

 

Jelena obiskala Zavod za gluhe in naglušne – sledimo temu, da smo vsi različni

Jelena je na povabilo Zavoda za gluhe in naglušne ob zaključku turneje obiskala njihove prostore in svoj uspeh delila z učenci in učitelji. Pravi, da je bila podpora ključnega pomena pri izvedbi tega projekta. Prvotno seveda podpora njenega delodajalca in sodelavcev, ki so ji na turneji ves čas stali ob strani, pa tudi podpora ljudi, ki so jo po Sloveniji ustavljali, jo bodrili ter velikokrat tudi klicali za podporo ter si želeli, da jim njihovo dostavo dostavi prav ona.

 

Najbolj jo seveda veseli podpora njene skupnosti. Kot pravi Bernarda Kokalj, direktorica Zavoda za gluhe in naglušne, so hvaležni, da so bili del lepe kolesarske zgodbe. Predvsem zato, ker je Jelena pokazala ponos in pripadnost gluhi skupnosti. Ob tem je dodala: »Čestitamo ji za idejo, s katero je odlično predstavila, da jezikovne ovire niso nepremagljive. Bolj kot napor, da bi morali biti vsi enaki, sledimo temu, da smo vsi različni, a skupaj lahko s pomočjo in podporo dosežemo zelo veliko. Vztrajnosti, ki jo ima Jelena, nima vsak, prav tako iskrenosti, ki je potrebna, da povemo, kdaj potrebujemo podporo. Iskreno se ji zahvaljujemo za vsak prevožen kilometer, Woltu pa za donacijo, ki bo pripomogla k prenovi skupnega prostora oz. učilnice za poučevanje gluhih.«

 

Poglejte nas v oči, upočasnite govor ter nam dajte priložnost

Turneja je imela izobraževalni pomen in je osvetlila izzive, s katerimi se srečuje gluha in naglušna skupnost. Gluhota je nevidna invalidnost in se na zunaj  ne opazi. Tako ljudje velikokrat, ko ugotovijo, da je oseba, ki jo nagovarjajo, gluha, enostavno otrpnejo, se začnejo glasno dreti oz. po Jeleninih besedah, jo celo začenjo nagovarjati v angleškem jeziku. Nič od zapisanega seveda nima smisla, saj jih še vedno ne slišijo. Jelena svetuje: »Ko nas srečate, se nam nasmejte, nas poglejte v oči, se umirite in upočasnite govor ter govorite razločno, pa bo šlo. Velikokrat vas bomo razumeli le s pomočjo branja z ustnic, pomagate nam pa lahko tudi tako, da povedano zapišete na listek ali v telefon.«

 

Prav tako se velikokrat pojavijo izzivi pri zaposlovanju gluhih in naglušnih oseb. Kot pravi Jelena, bi si želela, da bi tudi druga podjetja, tako kot Wolt, imela pogum in večkrat dala priložnost gluhi osebi, da se izkaže. »Tudi mi smo sposobni, eden bolj, drugi manj, kar je normalno in enako kot pri polnočutnih ljudeh, toda tako redkokdaj dobimo priložnost, da se dokažemo,« pojasnjuje. Opozarja pa, da je največja težava gluhih pomanjkanje dostopnih informacij na vsakem koraku in da nujno potrebujejo predvsem enakopraven dostop do vseh informacij v njim dostopni tehniki.

 

Z vključevanjem oseb s posebnimi potrebami v delovno okolje do inovativnih delovnih procesov

Jelena se je Woltu kot dostavna partnerka pridružila leta 2020 in je bila prva gluha dostavljavka, medtem ko je zdaj med dostavnimi partnerji že več kot 8 gluhih oseb. V tem času se je Jelena prijavila na odprto delovno mesto pri podjetju Wolt Slovenija in je zdaj zaposlena kot pomočnica v pisarni. Clemens Brugger, direktor podjetja Wolt Slovenija, pojasnjuje: »Drugačnost nas spodbuja k temu, da razmišljamo o stvareh iz različnih zornih kotov ter oblikujemo delovne procese, ki so bolj prilagodljivi, učinkoviti in upoštevajo tudi določene omejitve. Različnost je prav tako ključna za razvoj in napredek ne samo podjetja, ampak tudi naših zaposlenih, ki so se ob Jeleni naučili veliko novega. Zahvaljujemo se ji za pobudo in za vsak prevožen kilometer, prav tako pa tudi ekipi, ki jo je spremljala in podpirala.«

 

Med turnejo Wolt Povsod je Jelena obiskala 23 mest po Sloveniji, prevozila 504 kilometrov in opravila 64 dostav. Wolt je seštevek prevoženih kilometrov in dostav početveril in Zavodu za gluhe in naglušne v Ljubljani daroval 2.272 evrov.