Kolesarski potenciali koroškega turizma

Avstrijski turizem vidi svetlo prihodnost v kolesarstvu; Avstrijci razvijajo kolesarske poti in investirajo vanje, tržijo predvsem Dravsko kolesarsko pot. Tudi na slovenski strani se pot za kolesarje ob Dravi postopoma ureja, a premiki so bolj počasni. Urejena in povezana Dravska kolesarska pot lahko postane še en primer dobrega sodelovanja s severnimi sosedi in vir turističnega razcveta v Dravski dolini.

Na avstrijskem Koroškem so v prvem četrtletju zabeležili 11 odstotkov več gostov kot leto prej. V prvi polovici letošnjega prvega četrtletja so Avstrijo okupirali turisti na smučeh, v drugi polovici pa se je začela letna turistična sezona. Z investicijami v kolesarske poti in trženjem stavijo predvsem na kolesarski turizem, ki je trenutno v razmahu po vsej Evropi. Samo Dravska kolesarska pot prinese Avstrijcem približno 150 tisoč turističnih nočitev letno, enodnevnih obiskovalcev je mnogo več. A Dravska kolesarska pot velja za eno najlepših v Evropi, obsega pa več kot 200 kilometrov urejenih poti za kolesarje.

Podobna zgodba bi se lahko pisala tudi na slovenski strani Koroške – in morda se v bližnji prihodnosti tudi bo. Dravska kolesarska pot se namreč iz Avstrije nadaljuje od Dravograda pa vse do Ormoža oziroma obmejnega kraja Središče ob Dravi na hrvaški meji, 150-kilometrska trasa je že umeščena v prostor. Vsako leto smo priča kakšni posodobitvi slovenskega dela Dravske kolesarske poti; postavljenih je denimo več 100 novih tabel, ki vodijo kolesarje po poti, v zadnjih letih je bilo urejenih nekaj novih odsekov. A ti odseki so med sabo še vedno nepovezani, kolesarji pa se morajo vključevati na nevarno regionalno cesto med Dravogradom in Mariborom. S tem Dravske kolesarske poti na slovenski strani Koroške še ni mogoče tržiti, glede na državne investicijske načrte pa bi se to lahko začelo čez nekaj let – na nepovezanih odsekih Direkcija RS za infrastrukturo pridobiva projektno dokumentacijo in zemljišča, sledita gradnja in realizacija investicije. Vzpostavitev urejene Dravske kolesarske poti je v interesu tudi Avstrijcem, ki bi lahko svojim turistom omogočili nadaljevanje kolesarjenja še v Slovenijo. Tako lahko urejena kolesarska pot vse do meje s Hrvaško postane še en lep primer čezmejnega turističnega sodelovanja in povezovanja.

Dobre prakse čezmejnega sodelovanja smo na Koroškem že vajeni. To Dravska kolesarska pot še ni, lahko pa postane, ko bo končana. So pa projekti, ki jih izvaja Geopark Karavanke, izjemna priložnost skupnega turističnega razvoja in dobro zastavljena pot do prepoznavnosti Koroške kot celote v evropskem merilu. Spomnimo – koroški geopark bo z uspehom na razpisu Interreg Slovenija – Avstrija v prihodnjih treh letih pridobil 4,3 milijona evrov za izvedbo projektov »NatureGame« in »NaKult«. Gre predvsem za razvijanje turizma v naravi – pohodništva, izletništva in kolesarjenja, dogajanje pa je osredotočeno na Peco, na osredotočeno območje Geoparka Karavanke, kot pravi direktor Gerald Hartmann. »Osredotočeno območje je zato, ker je prav v sredini območja geoparka, je čezmejna gora, in tam imamo največjo koncentracijo izletniških točk,« je dejal v intervjuju za portal e-Koroška. Že danes beležijo približno 100 tisoč obiskovalcev na letni ravni, število se je v zadnjih štirih letih povečalo za več kot četrtino. »To je odraz aktivne ekipe in interesa zasebnikov po turističnem razvoju,« dodaja Hartmann. Z evropskimi milijoni in dvema zanimivima projektoma pa lahko Peca postane še večji turistični biser.

Urejena Dravska kolesarska pot lahko prevzame vodilno vlogo pri razvoju turizma v Dravski dolini, meni Andraž Koželnik, tamkajšnji kandidat za poslanca na prihajajočih državnozborskih volitvah. »Kolesarska pot bo fenomenalna priložnost, ki jo moramo izkoristiti. Že danes se veliko tujcev, ki kolesarijo skozi dolino, ustavi na kakšni kavi, če bi imeli širšo turistično ponudbo, vključno s prenočišči, pa mogoče ne bi ostali samo na kavi. Povezovanje je nujno, če hočemo turizem dvigniti na višjo raven, a tudi država nam mora priti nasproti,« je Koželnik povedal za e-Koroško. Dodal je, da je poleg Dravske kolesarske poti v dolini pomembno tudi, da se spremeni uredba in sprejme odlok o plovnosti reke Drave, da bodo lahko po največji koroški reki pluli motorni čolni. Takrat bo lahko Dravska dolina ponudila edinstvene turistične atrakcije, ki lahko privedejo do prav takšnega turističnega razmaha, kot smo mu priča na avstrijskem Koroškem.

JP