Alenka Helbl: Kakšni bodo ukrepi za izboljšanje državljanske vednosti slovenskih učencev?

Pedagoški inštitut in Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje sta nedavno predstavila rezultate Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja 2022, ki vključuje tudi Slovenijo. Ugotovljeno je bilo, da se je državljanska vednost slovenskih osmošolcev poslabšala v primerjavi z letom 2016, padla pa je bolj kot v mednarodnem povprečju, kar poudarja potrebo po konkretnih ukrepih in medresorskem sodelovanju za krepitve državljanske in domovinske pripadnosti v šolstvu, čeprav v koalicijski pogodbi ni zabeleženih zavez na tem področju.

 

Poslanka Alenka Helbl je na vlado naslovila pisno poslansko vprašanje v zvezi z rezultati Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja 2022.

Celotno poslansko vprašanje objavljamo v nadaljevanju.

Spoštovani,

Pedagoški inštitut ter Ministrstvo za vzgojo in izobraževanje sta nedavno predstavila rezultate Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja 2022, v katero je bila vključena tudi Slovenija.

V Splošnem se je pokazalo, da se je državljanska vednost učencev od predhodnega merjenja leta 2016 poslabšala v več državah, znižal pa se je tudi povprečni mednarodni dosežek. Državljanska vednost se je poslabšala tudi v Sloveniji, in sicer še bolj kot v mednarodnem povprečju.

Medtem ko je bila državljanska vednost v Sloveniji v preteklih merjenjih nad mednarodnim povprečjem, je leta 2022 državljanska vednost slovenskih osmošolcev prvič na mednarodnem povprečju. Dosežki učencev iz Slovenije leta 2022 so primerljivi z dosežki njihovih evropskih vrstnikov iz Španije, Latvije, Nizozemske, Francije, Slovaške in Malte. Višje dosežke od učencev v Sloveniji so imeli v evropskem prostoru vrstniki iz Švedske, Poljske, Estonije, Hrvaške, Norveške in Italije.

Žal v vaši koalicijski pogodbi ni zaslediti nobene zaveze s področja krepitve državljanske in domovinske pripadnosti šolajočih. Ne glede na to pa sem prepričana, da bi morali objavljanim rezultatom slediti hitri in konkretni ukrepi, pri čemer ne gre za zadolžitve zgolj resornega ministrstva, temveč bi moralo priti do medresorskega sodelovanja.

Zanima me:

  1. Kako komentirate rezultate Mednarodne raziskave državljanske vzgoje in izobraževanja 2022, ki so pokazali, da se je državljanska vednost slovenskih učencev glede na leto 2016 poslabšala?
  2. Kakšni bodo konkretni ukrepi za izboljšanje državljanske vednosti slovenskih učencev?