Medtem ko se vlada na vse pretege trudi, da se bi več kot deset odstotkov državnega proračuna zlilo v 27 kilometrov železniške proge med Koprom in Divačo, pa zopet jemlje železniško mrtvi Koroški regiji. Država oziroma njeno podjetje Slovenske železnice bi z ukinitvijo zasedbe postaje Vuhred s prometnikom rada ohromila že tako zapuščeno in zastarelo Koroško progo. Na pristojna ministrstva bo s strani koroških županov romalo protestno pismo.
Protestno pismo vladi
Sindikat železniškega prometa Slovenije (SŽPS), Območni odbor Maribor, je konec avgusta na radeljskega župana in predsedujočega Svetu Koroške regije Alana Bukovnika naslovil pismo, v katerem prosijo koroške župane za pomoč pri prizadevanjih proti ukinitvi zasedbe postaje Vuhred s prometnikom. Prav tako je SŽPS na Slovenske železnice naslovil številne izboljšave, ki bi prispevale k izboljšanju ali vsaj k lažjemu životarjenju te zanemarjene železniške povezave med Pliberkom in Mariborom.
Župani so se na zadnji seji Sveta Koroške regije seznanili s problematiko in potrdili sklep, s katerim bodo na pristojna ministrstva posredovali protestno pismo članov Sveta Koroške regije.
Nesmiselna spreminjanja voznega reda
Kot je Andrej Karničnik s Sindikata železniškega prometa Slovenije (SŽPS) OO Maribor zapisal v pismu naslovljenemu koroškim županom, je ukinitev predvidena z uveljavitvijo novega voznega reda, ki v veljavo stopi 10. decembra 2017. »Planirana je premaknitev vožnje vlaka 4005 s postaje Prevalje, sedaj je odhod ob 05.47 s prihodom v Maribor ob 07.39, na poznejši odhod s postaje Prevalje ob 06.35 in s prihodom na postajo Maribor ob 08.29. S poznejšo vožnjo vlaka 4005 bi ukinili križanje z vlakom 4460 na postaji Vuhred,« so zapisali, ob tem pa dodajajo, da bi zaradi poznejše vožnje omenjenega vlaka izgubili veliko število potnikov – študentov in dijakov, ki se z vlakom vozijo v šolo.
Ob tem se poraja vprašanje, zakaj Slovenske železnice spreminjajo vozne rede na način, ki bi še bolj oslabil Koroško progo? Ali je to zgolj nekompetentnost zaposlenih v podjetju Slovenske železnice ali pa načrtno uničevanje že tako opustošene Koroške proge? Vse te negativne spremembe kažejo na to, da želijo SŽ s spreminjanjem voznih redov povečati in opravičevati neekonomičnost proge, ki bi lahko v končni fazi končala podobno žalostno kot Mislinjska proga, po kateri se danes vozijo kolesarji.
»Na postaji Vuhred bi s tem zaprli potniško blagajno, vlaki bi ustavljali enako kot na postajališčih,« nadaljujejo v SŽPS v pismu županom. Tovorni vlaki ne bi imeli več postanka, s tem pa bi se zaprla tudi postaja za sprejem in odpravo blaga po železnici.
Že večkrat smo na portalu e-Koroška poročali, da večjih investicij na Koroški progi ne bo vsaj do leta 2030, dotrajana infrastruktura bo deležna samo vzdrževalnih del. Na drugi strani države se sprejemajo zakoni za železniško infrastrukturo, vredni deset kar odstotkov slovenskega proračuna – ob tem pa Korošcem ne bo ostalo niti za 3. razvojno os, kaj šele za boljše železniške povezave.
Jon Petek