DARS laže in zavaja?

DARS je pred enim tednom predstavil novo časovnico izgradnje 3. razvojne osi, kjer so začetek gradnje ceste prestavili v leto 2020. Terminski plan, ki so ga v letu 2017 pripravili sami, naj bi bil nerealen.

Kot smo na portalu e-Koroška že poročali, je DARS minuli teden zopet razočaral Korošce. Tokrat so predlagali, da se na odseku Velenje – Slovenj Gradec gradbena dela pričnejo decembra 2020, čeprav bi se po protokolu morala pričeti decembra 2019. Na tem odseku bi se naj po protokolu gradbena dela zaključila konec leta 2023, DARS pa je predlagal zamik končanja gradbenih del v leto 2026.

Razlog za takšne zamike, ki so za Korošce povsem nesprejemljivi, naj bi bil neusklajenost protokola in pa časovnice. Slovenski mediji so povzemali Darsovo izjavo, da so roki v časovnici povsem nerealni in da Dars ni bil podpisnik protokola. Predstavniki Darsa na protokolu res niso pustili svojega podpisa, ga je pa namesto njih takratni minister za infrastrukturo Peter Gašperšič. Ministrov podpis bi sam po sebi moral imeti dovolj teže za dosledno upoštevanje, poleg tega pa je Gašperšič dejal, da je bilo s predstavniki Darsa vse usklajeno.

Zavajanje javnosti s strani Darsa je še bolj očitno pri izjavi, da terminski plan v podpisanem protokolu ni realen. Na to izjavo se je odzvala Mladinska iniciativa za 3. razvojno os, kjer so pojasnili, da Dars z izjavami negira samega sebe. “Tabela je za čas izgradnje odseka Šentrupert – Velenje – Slovenj Gradec predvidela leto 2023. Na tabeli je viden tudi logotip DARS, kar je evidentni dokaz, da je Družba za avtoceste sodelovala pri pripravi protokola oz. pripravila časovnico izgradnje 3. razvojne osi na Koroško,” so zapisali.

Da so zamiki neutemeljeni in nesprejemljivi, saj se od podpisa protokola pa do danes ni zgodila nobena objektivna okoliščina, ki bi negativno vplivala na realizacijo časovnice, so sklenili tudi v Odboru za izgradnjo 3. razvojne osi. Menijo, da so časovni zamiki so le korist Darsa in njihovih pogodbenih izvajalcev, Koroška pa na ta način izgublja na vseh področjih. Odbor tako vztraja, da se časovnica protokola realizira in da se gradbena dela na odseku Velenje – Slovenj Gradec pričnejo v letu 2019, saj je na tem odseku državni prostorski načrt sprejet že od leta 2013.

NK