Zakaj zamujamo vlak za evropska sredstva za 3 RO?

Pred časom je evropska komisarka Violeta Bulc na Ravnah na Koroškem izjavila, da bi država za tretjo razvojno os lahko črpala evropska sredstva, vendar zanje ni zaprosila. To je zelo močno razburilo Korošce, še posebno ker se ministrstvo za infrastrukturo izmika in potiska krivdo na evropske institucije, tudi z izgovori, da za takšne projekte ni mogoče dobiti evropskih sredstev. Ob vsem tem sprenevedanju, različnih informacijah in zavajanjih je očitno, da si nekdo ne želi, da bi Koroška kmalu dobila sodobno cestno povezavo z osrednjo Slovenijo. O tem smo se pogovarjali tudi z evropsko poslanko Romano Tomc.

V tej finančni perspektivi za Slovenijo 3,24 milijarde evrov

»Začudena sem nad takšnim početjem pristojnega ministrstva, kajti prav ministrstvo za infrastrukturo je tisto, ki skrbi za prijave na razpise za evropska sredstva. Slovenija bi namreč lahko zaprosila za sredstva v finančni perspektivi, ki traja do leta 2020, vendar pa, iz meni neznanih razlogov, tega ni storila. No, naj omenim, da je Hrvaška za most na Pelješac dobila 357 milijonov evrov evropskih sredstev. Sredstva bodo ponovno na voljo v finančni perspektivi 2020–2026. Upam, da bodo takrat v naši državi pristojni ravnali drugače.«

Koliko denarja je namenjenega v evropskem proračunu za takšne projekte držav članic?

»V trenutni finančni perspektivi ima Slovenija na voljo 3,24 milijarde evrov.«

So še kakšni drugi evropski viri, kjer bi lahko dobili denar za gradnjo te prepotrebne infrastrukture?

»Načinov, kako priti do evropskih finančnih sredstev, je precej, pomembno pa je, da jih predstavniki slovenske oblasti poznajo, in obenem tudi, da poznajo pravila prijavljanja ter sodelovanja. Pri nekaterih evropskih skladih je pogoj za prijavo na primer ta, da se za projekt najde zasebnega investitorja. Pri sedaj aktualnem projektu drugi tir je, kot vemo, problematično prav to.«

44 evropskih milijonov za drugi tir – kaplja v morje

Ker ravno omenjate drugi tir – ali je Slovenija zaradi nesposobne oblasti izgubila možnosti za večje investiranje evropskega denarja za projekt drugega tira?

»Za projekt nove proge med Divačo in Koprom bodo Slovenija oziroma direkcije za infrastrukturo v tretjem evropskem razpisu prejele dobrih 44 milijonov evrov, glede na ocenjeno vrednost investicije, ki predstavlja dobro poldrugo milijardo, pa je ta znesek zgolj kaplja v morje. Še posebno če vemo, da je bilo za različne študije glede proge in nekatera pripravljalna dela doslej porabljenih že dobrih 50 milijonov evrov. Vlado bi vsekakor spodbudila, da bolj aktivno in zavzeto pristopi k pridobivanju evropskih sredstev za infrastrukturne projekte, tudi takšnega, kot je drugi tir.«

Jon Petek