Ko ena prometna nesreča ohromi promet celotne regije

Prometne nesreče in izredni dogodki, kakršnemu smo bili priča včeraj popoldne v Dobji vasi, razgalijo vse slabosti in podhranjenost koroške cestne infrastrukture. Iz Mežiške doline so se dolge kolone vile v Dravsko in Mislinjsko dolino, vozniki so za več ur obtičali v kilometrskih zastojih.

Včeraj, 14. maja, je ob 13:19 v Dobji vasi v Občini Ravne na Koroškem prišlo do trčenja dveh osebnih vozil. Posredovali so poklicni gasilci KGZ Ravne na Koroškem, ki so zavarovali kraj nesreče, odklopili akumulatorja, s tehničnim posegom rešili poškodovano osebo, ji nudili prvo pomoč do prihoda reševalcev NMP ter z absorbentom posuli in očistili razlite motorne tekočine. Reševalci ZRCK Ravne na Koroškem so poškodovano osebo odpeljali v Splošno bolnišnico Slovenj Gradec. Delavci cestnega podjetja VOC Celje pa so očistili cesto, o nesreči poroča Uprava RS za zaščito in reševanje.

Foto: Koroški gasilski zavod

Čez hribe nazaj v dolino

Nekaj deset minut po nesreči se je na cestah Mežiške doline in na glavnih vpadnicah iz Mislinjske in Dravske doline začel prometni zastoj, ki je že po približno pol ure prerasel v kaos. Več kilometrov dolgi zastoji v vse smeri Mežiške doline so se že dotikali drugih dveh dolin, obstala je praktično celotna regija – od Dravograda, Slovenj Gradca in Prevalj proti Ravnam na Koroškem.

Ker se promet več ur skorajda ni premikal, je veliko voznikov v upanju po hitrejši poti do cilja ubralo alternativne možnosti – lokalne in gozdne ceste, preko hribov nazaj v dolino. Normalnih obvoznic Mežiška dolina ne premore. A kmalu se je zaradi ozkih voznih pasov in velikega števila avtomobilov promet ustavil tudi tam. Nekateri posamezniki, udeleženci v zastoju, so po raznih družabnih omrežjih izražali nezadovoljstvo nad policijo in gasilci, češ da niso dobro opravili naloge usmerjanja prometa, posledica česar so bili tako katastrofalni zastoji.

Odgovornost je na plečih države

A primarna težava se skriva v koroški infrastrukturni podhranjenosti na področju cestne infrastrukture. Ravne na Koroškem oziroma Mežiško dolino z Dravogradom povezuje ena cesta, s Slovenj Gradcem pa dve. A ena od teh dveh je preko Dravograda. Da lahko zaradi ene prometne nesreče v Dobji vasi obstoji promet celotne regije, je prometna realnost regije. Ponovi se lahko jutri, lahko bi se zgodila že predvčerajšnjim ali teden poprej. Objektivna odgovornost nastalih zastojev in s tem povezanih časovnih izgub, morebiti tudi finančnih izpadov koroških podjetnikov in zaposlenih, je na plečih države in ne na usmerjevalcih prometa – policistih ali gasilcih.

Takšni dogodki še bolj razgalijo potrebo po izgradnji hitre ceste, a ne samo na Koroško, ampak po Koroški. Ta se ne konča v Slovenj Gradcu ali Otiškem Vrhu, kamor z zaključkom gradnje 3. razvojne osi na Koroško ciljajo nekatere variante. Potrebna je rešitev vse do Poljane na Prevaljah oziroma mejnega prehoda Holmec, s čimer bi rešili vsakodnevne zastoje med Prevaljami in Ravnami na Koroškem ob popoldanski prometni konici. Edina sprejemljiva rešitev je torej hitra cesta do »konca« Koroške.

NK