Črnjanom prekipelo, bodo morali zapreti cesto?

Cesta od Črne na Koroškem proti Slemenu in dalje proti Šoštanju je državna cesta, ki je bila povsem do vrha asfaltirana šele leta 2006. Dolga leta je bila ena redkih državnih cest, ki je bila bela cesta, torej makadamska. Ta cesta Črnjanom in tudi Mežičanom skrajšuje pot do osrednje Slovenije, cesta pa je pomembna za turizem, poleg tega pa je tudi zlata rezerva, če se kaj zatakne skozi Hudo luknjo proti Velenju.

Tovornjakarji se požvižgajo na prepoved prometa

Kljub temu da je ta državna cesta šele pred desetletjem dobila zadnje krpe asfalta, pa je na dveh delih že v obupnem stanju in je potrebna temeljite rekonstrukcije. Predvsem del od Črne do Spodnjega Javorja in od Šoštanja do Zavodenj, kjer so bili načrti narejeni že pred več kot desetletjem; ta cesta je že bila umeščena v Nacionalni razvojni program, vendar do rekonstrukcije ni prišlo. Le-to pa so v zadnjem času odkrili težki tovornjaki, ki vozijo odpadne akumulatorje v Žerjav ali nove akumulatorje iz Črne, čeprav je tako na šoštanjski strani kakor tudi na koncu Črne na Koroškem prometna tabla, ki opozarja, da je tovorni promet dovoljen le za lokalni promet, pa še to z osno obremenitvijo 7,5 tone. Tega se številni preprosto ne držijo, in ker je tod le redko policija, kršijo prometne predpise in spravljajo v obup prebivalce Zavodenj in Črne na Koroškem. Vlačilci uničujejo cesto, v ovinkih zasedejo vso cestišče in predstavljajo tudi resno nevarnost za promet.

Poleg tega pa ima ta cesta tudi svoj turistični pomen – je najbližja pot mnogim Korošcem in Avstrijcem, ki hodijo v zdravilišče Topolšica, hkrati pa del te ceste spada tudi pod turistično pot Mlinska cesta, ki poteka na relaciji Šoštanj–Topolšica–Črna na Koroškem–Luže–Železna Kapla. Tod je namreč bilo v preteklosti več kot 300 mlinov na vodni pogon, in v teh krajih je še mogoče najti te mline, ki ostajajo pomemben del slovenske tehnične kulture.

S protestno zaporo mislijo zelo resno

Prebivalci Lampreč v Črni na Koroškem, ki živijo tik ob tej cesti, tako razmišljajo, da bodo cesto enkrat protestno preprosto zaprli, saj država kot lastnik ceste in policija ne ukrepata. Na Občini Črna na Koroškem so o tem že razpravljali; pozvali so odgovorne v državi, vendar zaman, težki tovornjaki pa se ves teden valijo preko te bližnjice do Črne in Mežice ter obratno.

V Zavodnjah so nedavno uredili nekaj deset metrov ceste skozi center vasice in domačini so  zadovoljni, hkrati pa je do doline razpadajoči asfalt in ozka cesta, ki zaradi naraščajočega tovornega prometa tamkajšnje prebivalce prav tako spravlja v obup.

Pred nekaj leti so Korošci in prebivalci Šaleške doline, ki dnevno uporabljajo to cesto, ob srečanju s temi vlačilci slovenskih in tujih registracij mislili, da je navigacija voznika tovornjaka zapeljala po bližnjici, in so z njimi celo sočustvovali, ker so zašli z dolinske poti. Vendar se je kmalu izkazalo, da ne gre za pomoto, temveč kar ustaljeno prakso tovornjakarjev, ki kljub jasni prepovedi uporabljajo to cesto.

V polpretekli zgodovini te ceste že poznamo zgodbo, ko je bila zaprta, toda – ne boste verjeli – zaprli so jo vzdrževalci ceste. Takratno Cestno podjetje Maribor jo je zaprlo zaradi nemogočih razmer na cesti, le-to pa naj bi vzdrževalo prav to podjetje. Leta 1992 so s protestno udarniško akcijo na pobudo velenjskih Zelenih šli na cesto sami krajani Javorja, Črne, Šoštanja, Zavodenj in Razborja ter jo sami začeli popravljati.

Še en dokaz, da je država do teh krajev in ljudi vedno mačehovska, ignorantska, gluha.

JP