3. razvojna os: med Slovenj Gradcem in Velenjem odkupljena prva zemljišča

Na delih trase 3. razvojne osi med Slovenj Gradcem in Velenjem, kjer bi se lahko gradnja začela že letos, pospešeno poteka projektiranje in odkupi zemljišč. Na dobrih 17 kilometrih trase je za rušenje predvidenih 14 objektov.

Nedavno je država postala lastnik petih zemljišč s stanovanjskimi objekti. Lastniki zemljišč poleg kupnine od države prejmejo še odškodnino. Na omenjenem odseku je preko 600 zemljišč, kjer mora država za gradnjo urediti lastništvo, zaenkrat pa jih je odkupljenih en odstotek.

Ob tem pa pospešeno poteka tudi projektiranje in sicer na treh delih trase, kjer bi se lahko gradnja začela še letos. To sta priključka Podgorje in Gaberke ter viadukt Škalsko jezero. Koroška pričakuje, da se gradnja začne v letošnjem letu, kakor je zapisano v s strani države podpisani časovnici izgradnje. “Sledimo cilju in vztrajamo pri tem, da se gradnja začne še letos. Razumljivi bomo le ob objektivnih razlogih za zamude. Če bomo že danes pristali na leto 2020 ali 2021 bomo cesto dobili leta 2050. In če bo potrebno zapreti ceste, da bodo vendarle razumeli naše zahteve, jih pač bomo. Radi bi presegli to apatijo, ki se je v zadnjih letih razširila na Koroškem. Tudi mi se bomo vozili po tej cesti, a pomembna je predvsem za generacije, ki prihajajo za nami,” je nedavno v intervjuju za portal e-Koroška povedal član Mladinske iniciative za 3. razvojno os Andrej Grobelnik.

Medtem ko se med Velenjem in Slovenj Gradcem odvijajo številne aktivnosti, pa na odseku med Šentrupertom in Velenjem vsa zaradi ustavne pritožbe mirujejo. Nadzorni svet Darsa zaradi vložene pritožbe ni podal zelene luči za podpis pogodbe s projektanti na omenjenem odseku, projektiranje je še pod vprašajem. Čeprav naj bi ustavno sodišče zadevo obravnavalo prednostno, pa po skoraj enem letu še ni novih informacij.

NK